Pages

10 Mart 2015 Salı

-_- SINAV SINAV SINAV -_-

Size de okullar açılalı daha çok az olmuş gibi gelmiyor mu?
 Şahsen bana öyle geliyor.Ama maalesef okullar bizim alışmamızı beklemiyor.Mart ayıyla birlikte sınavlar başlamış durumda.Bu yüzden bloğumla yeteri kadar ilgilenecek vakit bulamıyorum.Bu da çok kötü bir durum...Ama elimden geldiğince yeni yazılarla karşınızda olmaya çalışacağım.
Neyse şu sınav konusuna gelirsek...
Birçok öğrencinin korkulu rüyası sınav haftaları.Tabi bizim artık bir sınav haftası değil bir sınav ayımız var._. Bir bakımdan çalışma açısından rahat olurken 1 ay boyunca her gün sınav çalışıyorsunuz.Bu da insanı yoruyor tabiki.O yüzden bugünkü yazımı benim gibi hisseden ve sınav haftalarından yorulanlar için yazmaya karar verdim.İşte size yardımcı olabileceğini düşündüğüm sınav zamanı uygulamalarım...


Başta en önemli olan şey stres yapmamak.Sonuç olarak bunlar bir sınav ve düzeltmek için şansımız olacak.O yüzden bu sınav haftaları sakın kendinizi strese sokmayın ve bu sınavları çok düşünmemeye çalışın.Sınava çalışmaya başlamadan bir 30 dk kadar dinlenin ve kafanızı boşaltın.Sakinlemiş bir kafayla derslerinizden daha fazla verim alırsınız.Kendim için söyleyecek olursam ben her eve geldiğimde sınav çalışmadan bunu yapıyorum ve faydasını da çok gördüm...
İkinci olarak sınav çalışırken çalıştığınız konularda konunun özünü anlamaya çalışırsanız o kadar da ezberlemeye çalışmanıza gerek kalmıyor.Özellikle de sözel derslerde.Tabi çok fazla ezber gerektireni de olabiliyor.Tıpkı edebiyat gibi.Arkadaşlarım bana hep bu derslere nasıl çalıştığımı ve başardığımı sorarlar.Aslında olay çok basit bir şeyde bitiyor.Kendi ders çalışma metodunuzu bulmak.Benim ders çalışma rutinim şu şekildedir:
Sınavdan önceki gün eve geldiğimde önce bir dilenirim.Sonra önüme farklı kaynaklardan kitaplar açarım.Çünkü hepsi farklı konuları iyi şekilde anlatırlar.Oralardan okuyarak konu özünü hafif bir anlamaya çalışırım.Ezber kısmında ise en büyük yardımcım kelimeleri kodlayarak ezberlemek.Eğer
bir özelliği akılda kalıcı şekilde kodlarsanız onu çok zor unutursunuz.bunu size de tavsiye ederim. :)Mesela bugün biyoloji ezberlemeye çalışmak için de bunu yaptım.Örnek verecek olursam delesyon adlı bir kelimeyi İngilizcedeki delete şeklinde kodlayarak ezberledim ve bu delesyonun anlamıda zaten parça eksilmesi demek.Delete le tam örtüşen bir kelime.Eğer sizde bunu yaparsanız ezberleri daha kolay yapabilirsiniz.

Neyse benim sınavlar için sizlere önerim bunlar.Kendinizi bu haftalarda çok yormayın, müziği açıp biraz gevşeyin ve sınav sonrası yapacağınız şeyleri düşünüp o günleri bekleyin. :) Ve bu yazımı hoşuma giden bir resmi size göstererek bitirmek istiyorum. :)
-naynaynom-


 

4 yorum:

  1. Kesinlikle sınav sonrasını düşünüp motive oluyorum :) Blog keşif etkinliğinde gördüm blogunuzu ve çokta güzel blogunuz varmış hemen takibe aldım. :) sizi de blog sayfama beklerim. Heranyeganedir.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Sınavlarımın pek yoğun olduğu bi dönemde bu yazı iyi geldi bana. Teşekkürler naynaynomm 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil