Pages

25 Eylül 2015 Cuma

İngiltere Maceramız

Okulların açılmasına 2-3 gün kala artık sizlerle bir blog yazısı paylaşmaya karar verdim.Evet sanırım yazı yazmayalı bayağı uzun oldu ve açıkçası kendimi biraz paslanmış hissediyorum.Ama bu yazının ilginizi çekebileceğini düşünüyorum.İşte başlıyoruz...


Birçok  insan gibi bende seyahatlere , yolculuk etmeye bayılıyorum ve bu yolculuklarımın birini de en sevdiğim arkadaşlarımdan birisiyle beraber İngiltere'ye yaptım.Peki neden İngiltere?
Şöyle bir düşünecek olursam İngiltere her zaman beni tarihi yapılarıyla, düzenleriyle ve insanlarıyla  çok etkilemiştir.Ayrıca İngilizcenizi geliştirmek içinde bundan iyi bir yer olamaz.En azından benim için. :P
Gelelim İngiltereyle ilgili bildiklerimize...

Çoğumuzun da bildiği gibi İngiltere de yaşayan insanlar nezaketleriyle tanınırlar.Size söyleyebilirim ki bu gerçekten de doğru.Örnek vermem gerekirse: Arkadaşımla beraber her otobüse binişimizde şoförün bize hal hatır sorup gülümsemesi, yolda yürürken biri yanlışlıkla size çarparsa hemen özür dilemesi gibi.Ayrıca yoldan karşıya geçerken araçların durup size yol vermesi.Bunlar gerçektende insanın hoşuna giden davranışlar.
İkinci bildiğimize gelirsek İngiltere'nin havası...Açıkçası ben oraya gittiğimde İngiltere'nin en sıcak yazının yaşandığını söylüyorlardı ama yine de benim yaşadığım yere kıyasla orası soğuktu.İngiltere de hava genelde bulutlu ve biraz serin ama arada bir güneşi görmenizde mümkün.Tabi gördüğünüzde de mutluluktan herkes dışarıya koşuyor.Çünkü böyle bir havayı İngiltere de germek pek mümkün olmayabiliyor.
İngiltereyle ilgili üçüncü bilgimiz , aksağanlarına dayanıyor.İngiltere de yaşayan çoğu kişinin bizim bildiğimizden daha farklı bir aksağanı var.Bu da 'British Accent'.Kendi adıma söylemem gerekirse ben bu aksağana bayılıyorum.Yani kulağa tatlı geliyor ama tabi anlaması da biraz zor oluyor.Sonuç olarak bizim öğrendiğimizden farklı kelimeleri ve teleffuzları oluyor.American slang da genelde dude, man tarzı sözcükler kullanılırken İngilizler daha çok bro,mate gibi sözcükleri tercih ediyor.Yani açıkçası İngilizceyi çok iyi kavramak istiyorsak sanırım bunların üstünde biraz uğraşmamız gerek.
Ve son olarak benim İngiltereyle ilgili bayıldığım bir şey....Binaları, yolları ve parkları.Ben her zaman tarihi yapıları seven biri olmuşumdur ve eğer sizde benim gibiyseniz oraya bayılacağınıza eminim çünkü binaları tarihi o kadar iyi yansıtıyor ki sanki bir filmin içindeymişsiniz gibi.Ayrıca burada gördüğünüz apartman tarzı koca binalar pek yok genelde bahçeli dublex evler var.Tabi ki bu İngiltere gittiğiniz yere göre değişir çünkü Londra da biraz apartman tarzı binalar bulmak mümkün.Parklar ve yollara gelirsek burada gerçekten kendi ülkemde göremediğim kadar kocaman ve yemyeşil parklar gördüm ve bu gerçekten inanılmazdı.Yollar ise bisiklet kullanmaya müsait onlar için ayrılan yerlerle  doluydu.Zaten İngiltere de çoğu kişi bisiklet ve yürümeyi tercih ediyor ve bu gerçektende etkileyici bir şey.
İngiltereyle ilgili anlatacak şey çok.Sanırım bu yüzden yazımı şuan bitirmeliyim ama sizinde bu ülkenin güzelliklerini görebilmeniz için çektiğim birkaç fotoğrafı sizlerle paylaşacağım.İngiltereyle ilgili daha çok şey öğrenmek isterseniz beğeni yapıp yorum atmayı da unutmayın. :))


 

 


 
 -naynyanom-

10 yorum:

  1. Merhabaa, blog keşif etkinliğinden geliyorum ^-^ paylaşımlarınız çok hoşuma gitti ve gfc ile takibe aldım ... ^-^ Bende makyaj ve bakım üzerine yazıyorum çoğunlukla... Sizinde bana uğramanızı dört gözle bekliyorum *-* sanatinsaklisirlari.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bende hemen bloğunuza uğrayıp takibe alıyorum :)

      Sil
  2. çok güzel görünüyor resimler : )

    Blog keşif etkinliğiyle geldim :) Takibe aldım ve bekliyorum :)
    Balinkokusu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tabi bende bakıyorum hemen :)

      Sil
  3. Merhabalar. Blogunuzu takibe aldım bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba sizi takip ettim ancak blogger'da yeniyim destek için sizde takip ederseniz sevinirm http://lavvienrose.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Merhaba blogunuzu takibe aldim blogumada beklerim

    YanıtlaSil