Pages

17 Mart 2016 Perşembe

Biri Sınav Mı Dedi?

Herkese mutlu perşembelerrr. :)
Çok uzun bir süre yazı yazmaya ara verdikten sonra artık biraz boş vaktim varken bloğumla ilgilenmek istedim.Peki bu yazı yazmadığım sürede ne mi yapıyordum?Maalesef ders...
Bütün gençlerin başını dolduran o büyük mü büyük sorun şu sıralar benim de başımı sardı.Ve hepimizi biliyoruz ki bu sorun YGS-LYS .
O yüzden bu yazımı benim gibi bu sınavlara hazırlanan ve bazen çalışmaktan usanan bütün herkese adamaya karar verdim.

Pekala bütün her şeyin başına gelirsek ben çalışmaya ilk olarak nasıl ve ne zaman başladım?
Çoğu arkadaşımın aksine ben yaza girer girmez çalışmaya başlamadım.Bütün hocalarımında tavsiyesi üzerine öncelikle kafamı boşaltmak için kendime tatil zamanı ayırdım.Evet belki bunu biraz fazla yaptım ama hiç pişman değilim.Mutlaka kendinize tatil zamanı ayırın çünkü bir çok kişinin aksine onların çalışma enerjisi bittiğinde siz hala buna sahip olacaksınız.
Yaz aylarını geçersek okulun açılmasıyla derslerime daha çok adapte oldum.Biliyorsunuz bir de bu yıl şu temel lise olayları falan var.Ama ben en iyi kararın okulumda kalmak olduğu sonucuna vardım en azından benim için bu böyle.Ve sonunda herkes gibi bende bu ygs maratonuna başladım.Bildiğiniz üzere de geçen haftalarda bu sınava girdik.O yüzden bu sınav sonucundan ötürü mutsuz olanlarınız veya kendini kötü hissedip ben ne yapacağım şimdi diyenleriniz varsa sakın kendinizi şimdiden salmayın.Ben de bunu yaşayan bir öğrenci bir arkadaşınız olarak söylüyorum size.Daha önümüzüde LYS var.Ve bunun için daha çok çalışıp kendinizi öne geçirebilirsiniz emin olun.Ama en azından şu bir kaç gün YGS veya dersleri dert etmeyin.Kendinize 1-2 gün izin verin , tatil yapın.(en azından ben şuan öyle yapıyorum)Size tavsiyem telefonunuzu bir kenara bırakın ve kendinize zaman ayırın.Çünkü  şu ygs ye hazırlandığım son 1 haftada şunu farkettim.Bazen telefonumuz da bizim hayata olan bakışımızı sınırlandırıyor.O yüzden bunu bir kenara atın ve biraz kendinize vakit ayırın.Dışarı çıkın yürüyün , kitap okuyun, alışverişe gidin, ailenizle vakit geçirin...
Ve tam gücünüzle yeniden çalışmaya başlayın.Tabi çalışacak olmamız yine kendimize hiç vakit ayırmayacağımız anlamına gelmiyor.Şahsen ben her dakika çalışan bir öğrenci değilim ve olamamda.Yani bu benim kişiliğime ters gibi bir şey.Ama buna rağmen yine de derslerimde başarılıyımdır.O yüzden çalışın ama aralarda kendinize dışarı çıkmak için de izin verin.Eğer böyle yaparsanız birçok kişi sıkıldım artık bu çalışmaktan derken sizin hala bunun için bir azminiz olacak.
Ve unutmayın ne olursa olsun bu sadece bir sınav.Sizin zeki olup olmadığınızı belirleyen bir şey de değil ve işin ucunda ölümde yok.Ben hep kendime bunu söylüyorum.Yani olabilecek en kötü şey seneye yeniden bu sınava girmemiz o yüzden derin bir nefes alın ve sakın stres yapmayın.Eğer yine de bu strese engel olamıyorsanız düşünün  etrafta sizin gibi bir sürü insan var ve yalnız değilsiniz.Ayrıca kendiniz için de güçlü olmalısınız.Siz bir şeyi istedikten sonra hiç bir şey sizi durduramaz.Size inanmayanlar olsa da siz sakın kendinizden vazgeçmeyin.Bu aileniz bile olsa unutmayınki kendinizi en iyi siz tanıyorsunuz.Yani her şey sizde bitiyor. :)





















Neyse bugünlükte benden böyle bir yazı.Eğer sizde benim gibi bu sınavlara hazırlanıyorsanız yorumlarınızı bekliyorum :)
-naynaynomm-

11 yorum:

  1. merhaba blog keşif etkinliğinden geliyorum size abone oldum bana da beklerim :)
    nisanmeyvesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. merhaba keşif etkinliğiyle buldum bloğunuzu:)bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Keşif etkinliğnde görüp geldim ve bloğun adına bayıldım ;) takibe aldım beklerim.
    Bakimlimakyaj.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bende ziyaret ediyorum hemen :)

      Sil
  4. inşallah hakkında hayırlısı olur canım, ne güzel yazmışsın:)
    bende blog keşif etkinliğinden geliyorum, blogunuzu gfcde takibe aldım bende beklerim! sevgiler:') http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) hemen ziyaret ediyorum bende:)

      Sil